شنبه ۰۸ مهر ۰۲

اصول تولید محتوا

۲ بازديد

 اهمیت کیفیت محتوا

یکی دیگه از نکات مهم در زمان تولید محتوا، اهمیت کیفیت محتوا هست. اگه همه مراحلی که گفته شد رو دنبال کنین، ولی تولید محتوا رو کاری سرسری محسوب کنین و زمان و فرصت کافی برای اون صرف نکنین، محتوایی که تولید میشه از کیفیت لازم برخوردار نیست. کیفیت محتوا از نکات مهم در تولید محتوا هست. محتوای ضعیف نه تنها نمی تونه باعث گرفتن رتبه در صفحه نتایج جستجو بشه، بلکه می تونه باعث افت سایت نیز بشه. چون زمانی که محتوا دارای ارزش، مفید و به درد نخور نباشه، کاربر با ورود به سایت و نگاهی سطحی متوجه میشه که جواب خودش رو در این سایت پیدا نمی کنه. از این رو به سرعت از سایت خارج میشه.

• انتخاب نوع محتوا

یکی دیگه از نکات مهم در زمان تولید محتوا، انتخاب نوع محتوا هست. برای اینکه محتوا بعد از طی کردن این مسیر رتبه واقعی خودش رو به دست بیاره، باید در انتخاب نوع محتوا نیز حساسیت به خرج بدین. برخی از انواع محتوا در برخی موضوع ها کارکرد بهتری دارن. بهترین نوع تولید محتوا استفاده از محتوای تالیفی هست. محتوای تالیفی محتوایی هست که با استفاده از تجربه، مهارت و دانش ضمنی نویسنده به علاوه مطالعه و پژوهش در محتواهای موجود نگارش میشه. بنابراین، مشابه خارجی نداره و بسیار ارزشمند هست. نوع دیگه محتوا، تعاملی هست که با شیوه های خاص نوشتاری و استفاده از موضوع های مورد علاقه کاربران نوشته میشه.

• کلمه کلیدی و سئو در تولید محتوا

یکی دیگه از 10 نکته مهم که در هر محتوایی باید رعایت شود، استفاده از کلمه کلیدی و سئو در تولید محتوا هست. گوگل به دلیل راحتی کار سایت ها و نویسنده ها یه فرمول مشخص برای میزان استفاده کلمات کلیدی در محتوا به وجود اورده. بر این اساس باید به طور متوسط از 1 تا 3 درصد کل متن رو کلمات کلیدی تشکیل بدن. این یعنی با هر 100 کلمه محتوایی که تولید می کنین، نهایتا تا سه بار می تونین از کلمات کلیدی مورد نظر خود در متن استفاده کنین. البته نباید خیلی خودتون رو درگیر این فرمول نکنین، چون می تونه کیفیت محتوا رو پایین بیاره.

• مطالعه و تحقیق

یکی دیگه از اصول تولید محتوا، مطالعه و تحقیق هست. یه تولید کننده محتوا باید روحیه خاصی داشته باشه. فردی باحوصله و کسی که به مطالعه مستمر علاقه مند هست و مطالعه به صورت عادت مستمر او درآمده هست. تولیدکننده محتوا نباید منتظر ارجاع موضوع باشه تا به دنبال اون مطالعه و تحقیق کنه. بلکه تحقیق، پژوهاش و مطالعه باید در هر فرصت مناسبی صورت بگیره. این کار باعث میشه ذهن پویایی داشته باشین و هر زمان نیاز به تولید محتوا داشتین، سرچشمه کم نظیری از دانش و اطلاعات در ذهن شما وجود داره که با یه فراخوان قابل دسترسی هست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.