یکشنبه ۰۲ مهر ۰۲

بهینه سازی محتوا برای کاربر یا موتورهای جستجو؟

۲ بازديد

بعد از به دست آوردن اطلاعاتی در مورد بهینه سازی محتوا، احتمالا این سوال رو از خودتون پرسیدین که بهینه سازی محتوا برای کاربر یا موتورهای جستجو؟ بهتره بدونین در زمان بهینه سازی محتوا باید به دو عامل کاربر و موتور جستجو توجه داشته باشین تا رضایت هر دو رو جلب کنین. به عبارت دیگه، شما باید محتواهای خودتون رو جوری بهینه سازی کنین که هم مورد استقبال کاربران و مخاطبین قرار بگیرن و هم مورد استقبال موتورهای جستجو قرار بگیرن و رتبه بالاتری رو در گوگل به دست بیارن. بنابراین، اگه می خواهین محتوای خوبی داشته باشین که در در صفحه نتایج گوگل دارای رتبه برتر هست، باید در زمان بهینه سازی محتوا، کاربران و موتورهای جستجو رو زیر نظر بگیرین.

جالب اینجاست که بدونین محتوا بخش اصلی و جدا نشدنی سئو و کسب و کارهای اینترنتی هست. بنابراین، اگه قصد دارین برای خودتون کسب و کار اینترنتی راه بندازین و سایت خودتون رو ارتقاء بدین، تولید محتوا رو جدی بگیرین. در فرایند تولید محتوا نیز نکات مهمی وجود داره که باید اون رو رعایت کنین. از جمله از نکات مهم در این فرایند می تونیم به بهینه سازی محتوا اشاره کنیم. یادتون نره که در زمان بهینه سازی محتوا باید هم کاربران و هم موتورهای جستو رو مورد توجه قرار بدین و فقط روی یکی از اون ها تمرکز نکنین.

نکات مهم در زمان بهینه سازی محتوا

همونطور که گفتیم، تولید محتوا بر اساس سئو که هم مناسب موتورهای جستجو باشه هم کاربران، کار زیاد سخت و پیچیده ای نیست. برای این کار به جز اینکه باید متوجه بشین کاربران به دنبال چه چیزی هستن، باید دلیل جستجو اون ها رو هم بدونین. علاوه بر این، باید پیش بینی کرده باشین که در محتوا شما به دنبال چه چیزی هستن تا رضایت اون ها رو جلب کنین. همچنین باید در زمان بهینه سازی محتوا به برخی نکات توجه داشته باشین. از جمله از نکات مهم در زمان بهینه سازی محتوا می تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

• بررسی رفتار مخاطبان

یکی از نکات مهم در زمان بهینه سازی محتوا، بررسی رفتار مخاطبان هست. یکی از بهترین روش ها برای دونستن نیازهای مخاطبین، بررسی رفتار و پرسیدن مستقیم از خود اون هاست. با انجام این کار ها به دو نتیجه می رسین. اول اینکه کله کلیدی که مخاطبین شما استفاده می کنند، مشخص میشه. دوم اینکه بهتر می تونین برای رفع نیاز اون ها اقدام کنین. به عبارت دیگه، محتوای خودتون رو بر اساس نیاز و هدف مخاطبان ایجاد کنین. با این کار شما به طور طبیعی مفاهیمی رو در نوشته خودتون قرار دادین که مخاطب به دنبال اون هاست و فقط کلمات کلیدی رو کنار هم قطار نکردین. با این کار هم از کلمات کلیدی استفاده کردین که کاربران اون ها رو سرچ می کنند و هم محتوای ارزشمندی ساختین.

• به کارگیری سئو سایت

یکی دیگه از نکات مهم در زمان بهینه سازی محتوا، به کارگیری سئو سایت در محتواهای خودتون هست. همونطور که گفتیم، شما باید محتواهای خودتون رو هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو تولید کنین. بنابراین، باید محتواهای شما جوری باشه که موتورهای جستجو به اون اهمیت بدن. به این ترتیب، شما می تونین محتوای خودتون رو در رتبه های برتر صفحه نتایج گوگل مشاهده کنین.

• شناسایی رقبا

یکی دیگه از نکات مهم در زمان بهینه سازی محتوا، این هست که رقیبان خودتون رو شناسایی کنین. اگه می خواهین به درک درستی از جستجوها برسین، بد نیست نگاهی به نتایج جستجو بندازین. گوگل همین الان هم به شما نشون میده که از نظر کاربران چه محتوایی مرتبط تر و مناسب تر هست. اگه بیشتر لینک های اول صفحه نتایج گوگل به یه سایت خاص مربوط هست، می تونین نتیجه بگیرین که کاربران به دنبال اون نوع خاص از نتایج هستن.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.